پنج نکته مهم در بازاریابی فروش عسل طبیعی


بازاریابی فروش عسل طبیعی یکی از مهمترین نکاتی است که هم در بهره وری شرکت های عرضه کننده عسل اثرگذار است و هم نقش مهمی در سلامتی مردم دارد. در واقه این تولیدکنندگان و عرضه کنندگان عسل طبیعی هستند که وظیفه دارند با عرضه مناسب و بازاریابی درست، محصول طبیعی خود بیشتر در اختیار مردم قرار دهند. در این صورت احتمال خرید عسل های تقلبی، مصنوعی و بی کیفیت توسط مصرف کننده نهایی به حداقل می رسد.
بازاریابی یک علم است؛ در نتیجه انتظار زیادی است که شما بخواهید بدون داشتن اطلاعات کافی در مورد علم بازاریابی، فروش موفقی داشته باشید. بهتر است یک بازاریاب خبره در این زمینه شما را همراهی کند. با این حال اگر قصد ندارید از بازاریاب عسل طبیعی استفاده کنید، باید به برخی نکات توجه داشته باشید تا راحت تر به مقصود خود، یعنی فروش بیشتر عسل طبیعی، دست پیدا کنید.
در این مطلب به 5 نکته مهم برای بازاریابی فروش عسل طبیعی به مصرف کننده نهایی پرداخته ایم. اگر شما برنامه ای برای خرده فروشی عسل طبیعی ندارید، این مطلب نمی تواند برای شما مفید باشد. با این حال اگر در حال فروش عسل طبیعی به مصرف کننده نهایی هستید یا قصد دارید این کار را انجام دهید، این 5 نکته احتمالا برای شما کاربردی خواهد بود.

1. صادقانه عمل کنید
شاید هیچ چیز بهتر از اصل صداقت در بازاریابی مهم نباشد. اگر صداقت داشته باشید، از تقلب دوری کنید و اطلاعات صحیحی در اختیار مصرف کننده قرار دهید، دیگر نیازی به بازاریابی به معنای تلاش برای فروش بیشتر نخواهید داشت. بازاریابی ویروسی و بازاریابی دهان به دهان به شما کمک خواهند کرد تا خیلی سریع به فروش های دلخواه خود برسید. فقط کافی است با مشتریان خود صادقانه برخورد کنید.
رفتار صادقانه به این معناست که محصولات خود را همان گونه که هست معرفی کنید. اگر احساس می کنید عسل ارائه شده کیفیت لازم را ندارد، حتما با مشتری در میان بگذارید و علت را برای او توضیح دهید. اگر عسل شما چند گیاه است، هیچ گاه آن را به عنوان عسل تک گل نفروشید. حتما در مورد متبلور شدن یا شکرک زدن عسل با توجه به منشاء گیاهی آن، با مشتری صحبت کنید. همه این ها به اعتماد بیشتر و بازاریابی بهتر محصول کمک می کند.

2. به بسته بندی توجه ویژه داشته باشید
اگر قرار باشد فقط و فقط به 3 نکته برای بازاریابی فروش عسل طبیعی توجه کنید، آن 3 نکته عبارتند از: بسته بندی، بسته بندی و بسته بندی!  بله، بسته بندی مهمترین نکته در بازاریابی عسل است. متاسفانه یکی از دلایل اصلی روی آوردن مصرف کنندگان به عسل های تقلبی و حتی مصنوعی، بسته بندی های شکیل و فریب دهنده آنها است.
اگر می خواهید روند بازاریابی عسل شما به خوبی پیش رود، بهتر است به جای استفاده از بسته بندی های مرسوم با برچسب های همیشگی! از ظروف خاص خود با لیبل طراحی شده حرفه ای استفاده کنید. با انجام این کار خیلی زود شاهد نتایج فروش بیشتر عسل خود خواهید بود. البته این به شرطی است که هم برای خرید ظرف عسل و هم برای طراحی لیبل و بسته بندی عسل، به سراغ افراد حرفه ای بروید.

3. از مشاوره دادن پیش از خرید غافل نشوید
یکی از اصول فراموش شده بازاریابی، مشاوره است. تا می توانید به مشتریان خود مشاوره رایگان بدهید. مصرف کننده عاشق دریافت مشاوره هایی است که احساس کند صادقانه و بدون اصرار بر فروش عسل طبیعی است. این کار شاید کمی غیر منطقی باشد؛ اما اثرات فوق العاده ای بر روی فروش می گذارد.
برخی برندها اقدام به ارائه مشاور رایگان می کنند؛ اما از مشاور می خواهند که روند را طوری پیش ببرد که حتما به خرید عسل یا فراورده های زنبور عسل منجر شود. این نوع مشاوره ها سود چندانی را نصیب شما نخواهد کرد. سعی کنید مشاوره های بدون غرض و حتی خارج از سبد محصولات خود به مشتری بدهید تا اعتماد او به شما جلب شود.

4. نیازهای مشتری را در نظر بگیرید
گاهی برای بازاریابی بهتر برای فروش عسل طبیعی، باید در نوع عرضه محصول هم بازنگری کنید. ممکن است مصرف کننده ها حاضر به خرید ظروف عسل نیم کیلویی نباشند. پس بهتر است عسل در وزن کمتر عرضه کنید. همچنین عرضه عسل های تک نفره می تواند به بازاریابی بهتر این محصول کمک کند.
به طور کلی بهتر است نیازهای مشتری را در نظر بگیرید و محصولات جدید یا بسته بندی های جدید عرضه کنید. ترکیب عسل با مغزیجات یا برخی خشکبار می تواند گزینه خوبی باشد. با این حال این ایده ها قبلا تکرار شده، شما هم می توانید برای بازاریابی بهتر فروش عسل طبیعی، ایده های خود را اجرایی کنید. مطمئنا شرایط خوبی را تجربه خواهید کرد.

5. فروش آنلاین را در راس کارهای خود قرار دهید
در دنیای امروز هر کسب و کاری که از ابزار فروش آنلاین برای گسترش بازاریابی خود استفاده نکند، قطعا ضرر می کند. برای بازاریابی آنلاین عسل طبیعی هم می توانید سایت راه اندازی کنید، هم شبکه های اجتماعی خود را فعال کنید و هم از سایت های مختلف کمک بگیرید. استارتاپ ها و سایت های زیادی در این زمینه تشکیل شده اند که می توانند به شما برای فعالیت آنلاین به جهت فروش عسل طبیعی کمک کنند.
به طور کلی اگر اطلاعات کمی از فضای آنلاین دارید، بهتر است برای تولید محتوای باکیفیت به منظور بازاریابی دیجیتالی، از افراد خبره استفاده کنید. اگر بتوانید برند خود را در فضای دیجیتال مطرح کنید، قطعا بازاریابی شما به نتیجه رسیبده است. با این حال برخی اشتباهات کوچک هم ممکن است اثرات منفی جبران ناپذیری داشته باشد. به طور کلی باید هوشمندانه و با مشورت افراد خبره پیش بروید.
هزینه های بازاریابی دیجیتال اعم از راه اندازی سایت، تولید محتوا و... ممکن است در نگاه اول کمی زیاد به نظر برسد؛ اما در عرض چندماه با افزایش بهره وری در بازاریابی فروش عسل، این هزینه ها باز می گردند. پس تا می توانید برای حضور آنلاین خود برنامه ریزی داشته باشید.

سخن آخر
برای بازاریابی عسل طبیعی حتما باید به پارامترهای مهمی توجه داشته باشید. هرچه دانششما نسبت به روش های بازاریابی بیشتر باشد، قطعا در فروش عسل طبیعی نیز موفق تر خواهید بود. در نتیجه تا جای ممکن اطلاعات بازاریابی خود را تقویت کنید تا از این طریق بتوانید به فروش بیشتری دست پیدا کنید. با این حال، آشنایی با این 5 روش بیان شده در بالا نیز می تواند کمک بزرگی برای افزایش بهره وری بازاریابی فروش عسل طبیعی باشد.